03 Ağustos, 2008

Kanaviçe Yastık Kılıfları

Ben kanaviçeyi babaannemden, halalarımdan öğrendim.İlkokuldayken sayı saymayı öğrenir öğrenmez başladım yapmaya. Halalarımın çeyizlerine yaptık bir sürü kanaviçe...Kanaviçe sevdam o günlere dayanır, bayılırdım renkli iplerle yaptığımız çiçek bahçelerine...
Bu örnekler babaannemden bana hatıra kalan onun kullandığı eski yastık kılıflarından. Bunların şemalarını da çıkarıp bu örnekler kaybolmasın diye arşivleyeceğim. Anadolu'da bilinen örneklerdir eminim bunlar ve bunun gibi daha nicesi vardır. Rastladıkça onlarında şemalarını çıkarıp kaybolmalarını önlemek niyetim.Malum kanaviçe artık eskisi kadar rağbet görmüyor...


Bu daha yakından görünüşü...



Bu da bir başka model

Share:

1 yorum:

Gmail hesabı olmayan ziyaretçiler yorum bırakmak için lütfen Adı/Url seçeneğini seçiniz