26 Ağustos, 2013

Çorap mı??

Yabancı blogları gezerken içim giderdi rengarenk desen desen örülmüş çoraplara... Çoğu zaman "aman bu ne ya, herkese bir çoraptır tutturmuş, başka örecek şey mi yok?" derdim, kendim öremiyorum ya, kedi ve ciğer meselesi :) Çok araştırdım, niyetlendim ama bir türlü cesaret edemedim, ben de araya başka projeler başka işler koydum...

Geçenlerde Hanımelim'in kabiliyetli üyelerinden Sibel'cim çorap örmüş, ama ne çorap! İçinde çorap örme hevesi olmayanları bile heveslendirecek bir model. Ben de durur muyum? Bir kaç video, bir kaç tarif buldum ama yok yine cesaret edemedim. Ta ki Sibel'in ördüğü ikinci modeli görünceye kadar. Hemen Ravelry' e girdim, aradım taradım, kolay ve çabuk bitecek bir model buldum; "Easy Peasy Socks". 

Ve sonuç aşağıda! Bu ilk teki, heyecan yaptım ikinciye başlamadan sizlerle paylaşmak istedim :)








Yünüm adını bilmediğim bir bebe yünü, evde vardı kimbilir ne zamandan kalma, şiş 4 mm .
Bazı eksiklerim, hatalarım var, bir kez lastik kısmı çok bol oldu, ipim şişe göre ince kaldı, bir de ilmek toplarken pek sıkı toplamamışım delikler belli oldu. Bir sonraki çorapta bu hataları düzeltmeye çalışacağım.

Bu model çorap örmenin en basit yolu, lastikten başlayıp ayak ucunda bitiyor. Diğer teki ördükten sonra bir başka tekniği, "ayak ucundan lastiğe" deneyeceğim. 

Bu arada evet itiraf ediyorum: ÇORAP ÖRMEK ÇOK ZEVKLİ !!!
Share:

5 yorum:

  1. Canısı gerçekten yabancılar çok örüyor yanlızzzzz ben çok korkuyorum çorap örmekten senin çorabında maşallahı var...
    Becerikli arkadaşım benim.

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Tijencim çok teşkkür ederim...sakın korkam çok kolaymış gerçekten, şimdi bir başka teknikle örmeye çalışıyorum, bir kotarayım bu işi forumda hep beraber öreceğiz inşallah

    YanıtlaSil
  3. O kadar çok isterim ki örmeyi. Biraz daha açıklama yapman mümkün mü acaba? denemek istiyorum. Ellerine sağlık. Çok güzel olmuş. :)

    YanıtlaSil
  4. ufukcum biraz daha deneyim kazanayım inşallah hanımelimde detaylı açıklamasını yapacağım...şimdi teknikleri iyice sindirmeye çalışıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sercan'cığım çok teşekkürler ilgine. Bekliyorum sevgili arkadaşım. :)

      Sil

Gmail hesabı olmayan ziyaretçiler yorum bırakmak için lütfen Adı/Url seçeneğini seçiniz