18 Ekim, 2013

Cuma Projeleri-23/ Çok Çiçekli Lif

Vallahi zorlanıyorum artık bu liflere isim bulmada, uyduruyorum çoğunu. Hiçbirinin özel bir adı yok ki , herkes "yeni bir lif modeli" ya da " yine bir lif modeli" diye yapmış paylaşmış (ya da sadece paylaşmış). Ben de kendim buluyorum isimleri, çoğu mükerrer oluyor ama olsun  sonuçta biz birbirimizi anlıyoruz :)

Yine tembellik liflerimden, işi çok ama anlatımı kolay zira yine sizi eski yayınlarıma yönlendireceğim. Buradaki yazımda anlattığım gibi örmeye başlıyoruz lifimizi, 4. sırada yaprakalrı yapmaya başlıyoruz, 5. sırada ise çiçeklerimizi yapıyoruz. Bu lifin orjinalinde yaprakları 6. sırada, çiçekleri ise 7. sırada yapmışlar ama ben çok büyük lif sevmediğim için 4 ve 5. sıraları kullandım. Bir sıra daha fıstık örüp lifimizin göbek kısmını bitiriyoruz.



Sıra lifin kenar kısmında, burası yine sizi biraz oyalacak. Kırmızı ipimizi sabitliyoruz ve örmeye başlıyoruz.



 Bu kısımlarda eksiltme yapacağız. eksiltme nasıl yapılır hemen resimlerle anlatıyorum. Üstteki reismd egördüğünüz gibi 2 fıstık yapıp birlikte sabitliyoruz önce. 



 Sonra tepeye bir fıstık, dibine bir fıstık ve yana bir fıstık yapıp üçünü birlikte sabitliyoruz.





Sonra yine aynı şekilde tepeye bir fıstık, dibine bir fıstık, yana bir fıstık yapıp üçünü birlikte sabitliyoruz.

Geri dönüyoruz. İlk yaptığımızı tekrar ederek ilk sıranın aynısı örüyoruz. Ama burada bir fıstık eksilmiş oluyor.



Bu şekilde devam ediyoruz. Son sırada sır abaşlarında yaptığımızı yapınca sıramız bitiyor.




Bu ilk üçgenimizdi. Hemen yanına bir tane daha başlıyoruz. Bu şekilde her dilimde 2 üçgen olacak şekilde lifin etrafını örüyoruz.




Son durum bu, bakmayın siz ordan burdan iplerin sarktığına , ben onları kesmektense örerken içine saklayarak yoketmeyi daha çok seviyorum.

Şimdi açık renk ipimizi sabitliyoruz. Tüm kenarı öreceğiz. 




 Üstteki reismde görüldüğü gibi bir fıstık yapıp sabitliyor sonra tepesine bir fıstık yana bir fıstık yaparka devam ediyoruz. Üçgenlerin tepesine gelince aynı yere 4 defa batacak şekilde kutucuk fıstıklarımızı yapıyoruz (kutucuk fıstık nasıl yapılır buraya bir gözatarmısınız? ).

Alttaki resimde 3 okla gösterdiğim kısımda fısıtklaır sabitlemedne önce o 3 noktaya batmanızı gerektiğini göstermeye çalıştım



Açık renk ipimizle tüm kenarı örüyoruz.




Bundan sonra tekrar kırmızı ipimizi bağlayıp tüm kenara pırtıklı fıstık yapacağız. Dikkat etmeniz gereken üçgenlerin tepesinde aynı noktaya 2 tane ayrı ayrı, iki üçgne arasında iki ayrı noktadakini birlikte sabitlemek. Fıstıkların arasında 2 zincir çekin.

Ve lifin son hali...Büyük olan 8 sıra örülen lif, küçük olansa benim anlattığım 6 sıra örülen lif. Siz hangisini tercih ederseniz onu yapın. 




Yapacaklara kolay gelsin!
Share:

0 yorum:

Yorum Gönder

Gmail hesabı olmayan ziyaretçiler yorum bırakmak için lütfen Adı/Url seçeneğini seçiniz