22 Nisan, 2015

Son berelerim

Merhaba, tam bir hafta oldu, meydan okuma bitti, yorgunum dinlenip geleceğim dedim, bir hafta sonra geldim :)

Dinlenmek bu kadar mı uzun sürdü?? Yok vallahi, hala dinlenemedim desem yeridir. Kısmetse hafta sonu memlekete gideceğiz diye, hazırlık, evde temizlik, koşuşturma...Anlayacağınız günlük hayat ne yazık ki çoğu zaman olduğu gibi buraya yazmama izin vermedi. 

Bugün sizlere bere meydan okumasında ördüğüm son dört bereyi resimledim. Ne yazık ki bir beremi bitiremedim, 20 günde 9 bere ördüm. Ama bere örmek gerçekten çok zevkli ve harika modeller var, devamı gelecek gibi belerin :)

Bere meydan okuması bana ne kazandırdı? Hemen söyleyeyim. Farklı modelleri örerken yeni teknikler denemiş oldum. Ama en önemlisi her bere için farklı yün kullandım. Yünleri seçerken modelin aslına en yakın özellikle yünü seçmeye çalıştım. Hani bazı yerlerde der ya "orta kalınlıkta yün" ya da "bebe yünü" vb. İşte öyle seçmedim yünlerimi. Modellerde yazan yünlerle bizdekileri karşılaştırdım. Yabancılar için kolay bir karşılaştırma yöntemi var. Yünün "weight" i, biz de kullanılmayan bir şey bu (yün üreten firmalardan biri keşke beni okuyor olsa da bu duruma bir çözüm bulsa). Uluslararası bir yün "weigth"  standardı var. Biz hariç neredeyse tüm dünyada kullanılan bir standart. Buna göre yünler kalınlıklarına göre sınıflandırılmış. Bir çok yabancı modelde kullanılan yünlerde bu sınıflandırmayı görürsünüz. Modelde kullanacağınız yüne karar verirken tek başına yeterli olmasa da size yol gösterecek bir kriterdir.Ben berelerimi örerken bu kriteri bol bol kullandım ve oldukça deneyim kazandım.

Örmek benim için sadece örmek değil anlayacağınız. Farklı teknikler, örgüye dair yeni şeyler öğrenmek ön planda. Sadece sevdiğim için ördüğüm bir çok şey var, ama her projede yeni, daha önce deneyimlemediğim bir şeyi deneyimlemek gerektiğine inanıyorum. Benim örgü örme konusundaki düsturum bu :)

Neyse gelelim berelerimize...




Bu beremiz Drops Design'in beresi. Bu berede Bravo'nun Jaspe'sini kullandım. Lastiği için 2,5 mm, geri kalanı içinse 4 mm misinalı şiş kullandım.




Bu beremiz Cable Hat, beni en çok uğraştıran bere. Tam 5 gün sürdü berenin ortaya çıkması. 5 gün boyunca şiş ve yün değişikliği yapıp durdum. Ama uygun olacağını düşündüğüm yünü ve şişi bulunca 2 saat içinde bereyi örüp bitirdim. 
Bu berede Nako Kış Güneşi'ni kullandım. Şişlerim ise lastik için 7 mm, diğer taraflar içinse 8 mm.






Giftie Slouchie Beanie...beni üzmeyen berelerden biri, Alize Lanagold Midi ve 6 mm şiş...Sonuç harika :)



Ve son bere...Jejune...ismi bile bir başka güzel. Örmesi çok zevkli ve kolay bir bereydi. Bundan sanırım daha örerim :). Alize Lanagold yün ve 4,5mm şiş...


Bere örmeyi çok seviyorum. Elimdeki yarımlar bitsin en kısa zamanda beğendiğim bir dolu modelden bir kaç tane daha örmeyi planlıyorum.

Herkese bol örgülü günler (örmeyi seven herkese ) diliyorum :)


Share:

2 yorum:

  1. Arkadasim senin bu arastirmaci ruhunu seviyorum. Örgü örerken bile standartlara bagli kalmayip yada benim ve bircogu gibi ben bunu bakarak örebilirim demeyip en ince ayrintisina (hatta yurtdisi verilere acilacak kadar aayrintisina) ogrenip sonra yapiyosun. Tabi bu bana daha farkli yansiyo, herzaman ve her konuda danisip işin içinden dogru bir sekilde cikiyorum (her ne hikmetse hep hakli cikiyosun) iyiki varsin ve iyiki arkadastan öte iyimide en kötümüde cekinmeden soyleyebildigim dostumsun. Bu arada bereler de süper:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. saol arkadaşım...sen de dostsun, sen de iyi ki varsın :)

      Sil

Gmail hesabı olmayan ziyaretçiler yorum bırakmak için lütfen Adı/Url seçeneğini seçiniz